Outline Μαθημάτων

DSC 4611 webs


Outline Μαθημάτων Ψυχολογίας του Αθλητισμού, της Άσκησης και της Φυσικής Αγωγής (2018-2019)

ΦΕΚ Επανίδρυσης 3679/29-8-2018 (κάντε κλικ για το ΦΕΚ)


 

(παρακαλώ κάντε κλικ στους τίτλους των μαθημάτων)

 

  ΠΜΣ Ψυχολογίας του Αθλητισμού, της Άσκησης και της Φυσικής Αγωγής
1ο Εξάμηνο

Σ01. Εισαγωγή στο Πρόγραμμα και Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Επικοινωνίας (Υ-2 ECTS)

Μ01. Ψυχολογικές Βάσεις του Αθλητισμού και Φυσικής Δραστηριότητας (Υ-7 ECTS)

Μ02. Ανάπτυξη Ψυχολογικών Δεξιοτήτων στον Αθλητισμό (Υ-7 ECTS)

Μ03. Ψυχολογία στη Σχολική Φυσική Αγωγή και στο Νεανικό Αθλητισμό (Υ-7 ECTS)

Μ04. Μεθοδολογία Έρευνας και Στατιστική (Y-7 ECTS)

2ο Εξάμηνο

ΕΠ1. Ευρωπαϊκή Διάσταση στην Ψυχολογία του Αθλητισμού και της Άσκησης (E-7 ECTS)*

M05. Ψυχολογία της Άσκησης και Αγωγή Υγείας (Ε-7 ECTS)

M06. Νέες Τεχνολογίες στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό: Εκπαιδευτικές Πλατφόρμες και πολυμεσικό υλικό (Ε-7 ECTS)

Μ07. Ψυχολογία στην Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα (Ε-7 ECTS)

Μ08. Διατροφική Συμπεριφορά και Εκπαίδευση (Ε-7 ECTS)

ΠΑ1. Πρακτική Άσκηση Ι (Ε-6 ECTS)

Σ02. Σεμινάριο Ερευνητικής Διαδικασίας (Ε-3 ECTS)

3ο Εξάμηνο

ΕΔ. Ερευνητική Διατριβή (Περιλαμβάνει παρακολούθηση Μαθήματος Ανάλυση Ποσοτικών και Ποιοτικών Δεδομένων) (Ε/Υ-30 ECTS)

-ή-

M09. Δεξιότητες Συμβουλευτικής (Ε-7 ECTS)

M10. Κλινική Ψυχολογία της Άσκησης: Συνταγογράφηση για ψυχικές διαταραχές (Ε/Υ-7 ECTS)

Μ11. Ανάλυση Ποσοτικών και Ποιοτικών Δεδομένων (Ε-7 ECTS)

ΠΑ2. Πρακτική Άσκηση ΙΙ (Ε-16 ECTS)

 

*Εντατικό Προγραμμα μίας εβδομάδας


Το πρόγραμμα των μαθημάτων για κάθε εξάμηνο έχει ως εξής:


Α Εξάμηνο: 7 τριήμερα μπλοκ μαθημάτων (1 μπλοκ /2 εβδομάδες)

Β Εξάμηνο: Μια έως δύο εβδομάδες Εντατικών Μαθημάτων & 4 τριήμερα μπλοκ μαθημάτων (1 μπλοκ /μήνα).

Γ Εξάμηνο: 4 διήμερα μπλοκ μαθημάτων (1 μπλοκ/μήνα).

  • Όλα τα μαθήματα με 7 ECTS (Μ1 – Μ11) έχουν ελάχιστο αριθμό ωρών διδασκαλίας 36 ώρες.
  • Όλα τα σεμινάρια με 2 ECTS (Σ1 – Σ3) έχουν ελάχιστο αριθμό ωρών διδασκαλίας 8 ώρες.
  • Το Εντατικό Πρόγραμμα (ΕΠ) έχει ελάχιστο αριθμό ωρών διδασκαλίας ώρες 36 ώρες.
  • Η Πρακτική Άσκηση (16 ECTS) περιγράφεται παρακάτω .
  • Η Διατριβή (30 ECTS) αφορά ερευνητική διατριβή μόνο. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ερευνητική διατριβή παρουσιάζονται παρακάτω.

Τα μαθήματα μεθοδολογία έρευνας και στατιστική, κοινωνικοψυχολογικές βάσεις της φυσικής δραστηριότητας και υγείας, ψυχολογικές δεξιότητες στη φυσική δραστηριότητα και στον αθλητισμό και ψυχολογία στη σχολική φυσική αγωγή και στο νεανικό αθλητισμό είναι υποχρεωτικά. Επίσης, το μάθημα «Ποσοτική και ποιοτική ανάλυση δεδομένων» και το σεμινάριο ερευνητικής διαδικασίας είναι υποχρεωτικά για όσους φοιτητές επιλέξουν να κάνουν διατριβή. Τα υπόλοιπα μαθήματα είναι επιλεγόμενα.

Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική. Απουσία σε περισσότερες του 1/4 των ωρών διδασκαλίας ενός μαθήματος έχει ως συνέπεια ο φοιτητής να μην γίνεται δεκτός στις εξετάσεις του μαθήματος, οπότε θα πρέπει να το παρακολουθήσει εξαρχής.

PhD

8a
photo: Graduation ceremony 


Χρονική Διάρκεια


 Για το διδακτορικό δίπλωμα απαιτούνται τουλάχιστον έξι επιπλέον διδακτικά εξάμηνα (180 Διδακτικές Μονάδες – ECTS), μετά τη λήψη του ΜΔΕ και όχι περισσότερα από δώδεκα.


Προϋποθέσεις Απόκτησης Διδακτορικού Διπλώματος


Για την απόκτηση του Διδακτορικού Διπλώματος απαιτείται η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου, η επιτυχής εξέταση σε πέντε τουλάχιστον μαθήματα (40 Διδακτικές Μονάδες ECTS) που προτείνονται από τα αρμόδια όργανα, η εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής (120 Διδακτικές Μονάδες ECTS) και η πρακτική άσκηση (20 Διδακτικές Μονάδες ECTS). Η υποστήριξη της Διδακτορικής Διατριβής γίνεται δημόσια.


Διαδικασία απόκτησης Διδακτορικού Διπλώματος (PhD)


 Για την απόκτηση Διδακτορικού Διπλώματος απαιτούνται: 

  • Ο διδακτορικός φοιτητής υποχρεούται να παρακολουθήσει και να εξεταστεί επιτυχώς, κατά τη διάρκεια της φοίτησής του, σε πέντε μαθήματα του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών του ιδίου ή άλλων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, δύο από τα οποία αφορούν μεθοδολογία έρευνας και προχωρημένη στατιστική. Επίσης, ο διδακτορικός φοιτητής υποχρεούται να συμμετέχει ενεργά σε διδακτορικά σεμινάρια τα οποία θα ορισθούν κατά την κρίση της Σ.Ε.Μ.Σ..
  • Δύο πρωτότυπες δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά αναγνωρισμένου κύρους εκ των οποίων τουλάχιστον η μία πρέπει να είναι σε διεθνές περιοδικό. Οι εργασίες πρέπει να προέρχονται από το αντικείμενο της διατριβής που υποστηρίζει ο υποψήφιος διδάκτορας.
  • Για κάθε μεταπτυχιακό φοιτητή και φοιτήτριας που αρχίζει την εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής, ορίζεται από τη Γ.Σ.Ε.Σ., ύστερα από εισήγηση της Σ.Ε.Μ.Σ., η Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή του υποψηφίου, η οποία είναι αρμόδια για την καθοδήγηση και επίβλεψη του υποψηφίου. Η Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή απαρτίζεται από τον επιβλέποντα, που είναι μέλος Δ.Ε.Π. του Τ.Ε.Φ.Α.Α. και ανήκει στη βαθμίδα του Καθηγητή ή του Αναπληρωτή Καθηγητή ή του Επίκουρου Καθηγητή και δύο άλλα μέλη που μπορεί να είναι (ανάλογα με την διαθεσιμότητα τους και την ερευνητική τους εμπειρία) μέλη Δ.Ε.Π. του Τ.Ε.Φ.Α.Α. ή άλλων τμημάτων του ιδίου ή άλλου Α.Ε.Ι ή ερευνητές αναγνωρισμένων Ερευνητικών Ιδρυμάτων της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, που είναι κάτοχοι ΔΔ και έχουν επαρκή επιστημονική ή ερευνητική δραστηριότητα.
  • Ο διδακτορικός φοιτητής υποβάλλει προς έγκριση στην Τριμελή Επιτροπή Ερευνητική Πρόταση για τη Διδακτορική Διατριβή εντός ενός (1) έτους από την ημερομηνία που γίνεται δεκτός ως υποψήφιος διδάκτορας. Ο τρόπος συγγραφής της πρότασης και η διαδικασία υποστήριξης της είναι συγκεκριμένος και παρουσιάζεται αναλυτικά στην ιστοσελίδα του προγράμματος.
  • Εκπόνηση της Διδακτορικής Έρευνας: Κατά τη διάρκεια της εκπόνησης της Διδακτορικής Διατριβής ο φοιτητής ασχολείται με τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων, την επεξεργασία των στοιχείων και τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων. Οι κανόνες που διέπουν την ερευνητική διαδικασία καθώς και την επίβλεψη της προόδου του φοιτητή περιγράφονται στην ιστοσελίδα του προγράμματος. 
  • Συγγραφή Διδακτορικής Διατριβής: Μετά το πέρας της συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων ακολουθεί η συγγραφή της διατριβής. Ο τρόπος συγγραφής της Διδακτορικής Διατριβής και η διαδικασία κατάθεσης της περιγράφονται στην ιστοσελίδα του προγράμματος. 
  • Μετά την ολοκλήρωση των υποχρεώσεών του, η τελική αξιολόγηση και κρίση της Διδακτορικής Διατριβής του υποψήφιου διδάκτορα γίνεται από Εξεταστική Επιτροπή, η οποία απαρτίζεται από 7 μέλη Δ.Ε.Π.. Στην εξεταστική επιτροπή συμμετέχουν τα 3 μέλη της συμβουλευτικής επιτροπής, εφόσον έχουν την ιδιότητα του μέλους Δ.Ε.Π.. Τα υπόλοιπα τέσσερα (4) (ή κατά περίπτωση 5) ορίζονται από τη Γ.Σ.Ε.Σ., ύστερα από εισήγηση της Σ.Ε.Μ.Σ. και ανήκουν στην ίδια ή συγγενή επιστημονική ειδικότητα με αυτή στην οποία εκπονεί ο υποψήφιος τη διατριβή του και μπορούν ορισμένα από αυτά να προέρχονται από άλλο Τμήμα του ίδιου ή άλλου ΑΕΙ (Ν2083/92, αρθρ.12, παρ. 5β).
  • Η αξιολόγηση της διατριβής γίνεται αφού ο υποψήφιος αναπτύξει τη διατριβή του δημόσια ενώπιον της εξεταστικής επιτροπής, η οποία κρίνει το πρωτότυπο της διατριβής και το εάν αυτή αποτελεί συμβολή στην επιστήμη. Για την έγκριση της ΔΔ απαιτείται η σύμφωνη γνώμη πέντε τουλάχιστον μελών της εξεταστικής επιτροπής. Η αναγόρευση του υποψήφιου σε διδάκτορα γίνεται από τη Γ.Σ.Ε.Σ..
  • Σε περίπτωση απόρριψης της Διδακτορικής Διατριβής καθορίζεται από τη Σ.Ε.Μ.Σ. νέα ημερομηνία αξιολόγησης τουλάχιστον τρεις (3) μήνες μετά την πρώτη κρίση. Σε περίπτωση δεύτερης απόρριψης ο υποψήφιος διαγράφεται από το Π.Μ.Σ.. 
  • Η εγκεκριμένη Διδακτορική Διατριβή, μετά τις τυχόν διορθώσεις που προτείνει η Εξεταστική Επιτροπή, κατατίθεται στη βιβλιοθήκη σε δύο αντίτυπα, ένα (1) βιβλιοδετημένο έντυπο και ένα (1) σε ηλεκτρονική μορφή (pdf). 

Γιατί αυτό το Μάστερ;

IMG 1640 web2
φωτό: Φοιτητές μας σε ταξίδι στην Ολυμπία που διοργανώθηκε από το πρόγραμμα


Γιατί να επιλέξω το Μάστερ "Ψυχολογία  Αθλητισμού,  Άσκησης και Φυσικής Αγωγής";


 Το Πρόγραμμα στα κορυφαία Μάστερ της Ευρώπης


Το Μεταπτυχιακό μας, υποδέχθηκε τους πρώτους φοιτητές το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009 κάτω από τον τίτλο "Ψυχολογία της Άσκησης".
Το 2018 το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα αλλάζει σελίδα  υπό τον νέο τίτλο "Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού". Από το 2020 και έπειτα, το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα ονομάζεται, "Ψυχολογία Αθλητισμού, Άσκησης και Φυσικής Αγωγής".

Το Μάστερ μας είναι το πρώτο που ιδρύθηκε στην Ελλάδα μ’ αυτή την εξειδίκευση και από τα πρώτα στην Ευρώπη. Η δημιουργία του συμβάλει στην κάλυψη του κενού που υπάρχει σε επαγγελματικά στελέχη με γνώσεις και ικανότητες συμβουλευτικής σε αθλητές, ασκούμενους, παχύσαρκους μαθητές κλπ., καθώς και σε ηγετικά στελέχη με σύγχρονες γνώσεις καθοδήγησης προγραμμάτων που προάγουν τη φυσική δραστηριότητα, την υγεία και την ποιότητα ζωής. Το Μάστερ μας απευθύνεται επίσης σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να εξειδικευτούν στην ψυχολογία της σχολικής φυσικής αγωγής και της αγωγής υγείας.

Το 2009 σε συνεργασία με αντίστοιχα προγράμματα από άλλα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια εντάχθηκε για μία πενταετία (2009-10 έως 2014-15) στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό κύκλο Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών «Erasmus Mundus»  τα οποία χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή κοινότητα και έχουν καθιερωθεί ως σήμα ακαδημαϊκής ποιότητας που προσελκύουν υψηλής ποιότητας ακαδημαϊκούς και φοιτητές.

Μέχρι το 2014 φοίτησαν στα Τρίκαλα 36 διεθνείς φοιτητές από όλες τις ηπείρους και 72 Έλληνες. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την εισαγωγή των τελευταίων φοιτητών το 2014, όμως η εμπειρία και το κύρος του προγράμματος παραμένει και συνεχίζει να προσελκύει φοιτητές από όλο τον κόσμο.

Τα προηγούμενα έτη είχαμε την χαρά 
να φιλοξενήσουμε στο μεταπτυχιακό μας, 
φοιτητές από τις χώρες 
Greece, Australia, USA, Canada, Colombia, Brazil, China, Ireland, 
Belgium, Germany, Denmark, Netherland, Cyprus, Bosnia & Herzegovina, 
Poland, Serbia, Iran, Ethiopia, Ghana, Nigeria, India, Romania, Czech, Kenya.

emsep students map
Φωτό: χώρες από τις οποίες προέρχονται φοιτητές του μεταπτυχιακού μας προγράμματος

Πλεονεκτήματα
Διδασκαλία από τους κορυφαίους 
Αθλητικούς Ψυχολόγους της Ευρώπης
Δια-πολιτισμικό περιβάλλον


Ευκαιρίες σπουδών στο εξωτερικό


Το συγκεκριμένο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, έχει οδηγήσει σε έρευνες και διεθνείς δημοσιεύσεις σε συνεργασία με πολλά διεθνή πανεπιστήμια, έχουν αποφοιτήσει με μεταπτυχιακό δίπλωμα του πανεπιστημίου Θεσσαλίας πολλοί διεθνείς φοιτητές, ενώ απόφοιτοί μας κάνουν τις διδακτορικές τους σπουδές με υποτροφίες σε κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ, Αγγλίας και Αυστραλίας.

παραδείγματα:

O Shane O’Leary από την Ιρλανδία και η Malgorzata Maria Slawinska από την Πολωνία, συνέχισαν τις διδακτορικές τους σπουδές με υποτροφία στο πανεπιστήμιο Northumbria της Σκωτίας.

Ο Γερμανός απόφοιτός μας Julian Fritsch επέλεξε το ΤΕΦΑΑ ΠΘ για την συνέχεια των σπουδών του εκπονώντας τον διδακτορικό κύκλο σπουδών του στο Τμήμα μας και προχωρώντας για απόκτηση πτυχίου με το University of Copenhagen. 

Ο απόφοιτος Γαλάνης Ευάγγελος, από τα Τρίκαλα, προχώρησε στην απόκτηση πτυχίου με το πανεπιστήμιο Jyvaskyla της Φινλανδίας και έκανε την πρακτική του στην Ολλανδία.

Η απόφοιτη Adisa Haznadar από την Ερζεγοβίνη, συνέχισε τον διδακτορικό κύκλο σπουδών της με υποτροφία στο Springfield University των Ηνωμένων Πολιτειών.

Η απόφοιτη Nikita Bhavsar από την Ινδία, συνέχισε τον διδακτορικό κύκλο σπουδών της με υποτροφία στο Πανεπιστήμιο του Curtin της Αυστραλίας.


Έρευνα


Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην έρευνα, η οποία γίνεται σε σύγχρονα θέματα ψυχολογίας της άσκησης και υγείας, του αγωνιστικού αθλητισμού, της ψυχολογίας στη σχολική φυσική αγωγή και της ψυχολογίας των εργαζομένων σε χώρους άσκησης και άθλησης. Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές ενθαρρύνονται να παρουσιάζουν τα ερευνητικά τους δεδομένα σε συνέδρια και να τα δημοσιεύουν σε επιστημονικά περιοδικά με την ολοκλήρωση του Μεταπτυχιακού Προγράμματος. Η ανάπτυξη ερευνητικών ικανοτήτων σ’ αυτές τις περιοχές είναι προϋπόθεση για εγγραφή στον Διδακτορικό Κύκλο Σπουδών.


Μελλοντικές ευκαιρίες


 Οι πτυχιούχοι είναι ικανοί να απασχοληθούν:

  • Στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα  στον χώρο της άσκησης και του αθλητισμού
  • Στην εκπαίδευση
  • Εκπαιδευτές, ειδικοί στην αύξηση της ανθρώπινης απόδοσης
  • Σύμβουλοι ψυχικής υγείας
  • Ακαδημαϊκοί ερευνητές 

Διδάσκοντες με Διεθνή Εμπειρία


Εκτός από τους καθηγητές του πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών διδάσκουν Προσκεκλημένοι Καθηγητές, κορυφαίοι αθλητικοί ψυχολόγοι, από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.

Οι Καθηγητές του μεταπτυχιακού προγράμματος: 

  • Διδάσκουν σε Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια που συνεργάζονται με το ΤΕΦΑΑ Π.Θ. στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus
  • Έχουν διεθνώς αναγνωρισμένο ερευνητικό έργο και δημοσιεύουν τις έρευνές τους σε κορυφαία διεθνή περιοδικά
  • Είναι εκλεγμένα μέλη Διοικητικών Συμβουλίων Ευρωπαϊκών και Παγκόσμιων Εταιριών Αθλητικής Ψυχολογίας
  • Έχουν διεκδικήσει με επιτυχία ανταγωνιστικά χρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα
  • Έχουν διοργανώσει Παγκόσμια και Πανευρωπαϊκά Συνέδρια Αθλητικής Ψυχολογίας,
  • Είναι εκδότες, μέλη επιτροπών έκδοσης και Κριτές διεθνών περιοδικών αθλητικής ψυχολογίας και 
  • Έχουν πείρα στην συμβουλευτική στην άσκηση, στον αθλητισμό και στην αγωγή υγείας.